Khamis, 12 November 2009

Menu kalau malas!


Ni lah menu kalu aku malas nak masak yg berat2 dan malas nk makan nasi.. KUEY TIOW KUNGFU.. actually aku nih mmg peminat kuey tiow kungfu... dari bujang sampai lar kawin.. bila mkn kat kedai Thai ajer mesti aku order kuey tiow kungfu... dulu masa bujang, blik keje jer aku mesti singgah kat kedai mamat kelantan kat flat pantai indah, pantai dlm tue....sedap sgt...wlaupun kedai tue dikategorikan kotor dan ader tikus besar, tp aku ttp pengunjung setia kedai dia............:) and sampai lah dah kawin... bila malas2 masak, hubby aku tanya nak tapau aper kat kedai kwn dia kat taman melewar tue.. maka kuey tiow kungfu lah jawapannyer... so bila aku dah tahu buat sendiri kuey tiow kungfu nih barulah aku sedar senang rupanya resepi nih.......

3 ulasan:

babyluv_ayang berkata...

k.fara pun suka kuew tiau kungfu....mmg one of the fav lah....tapi k.fara tgk watie mmg ada bakat memasak ler...tapi memasak ni kena rajin mencuba kan...kalau tak cuba mcmana kita nak tau kita ada bakat atau tak.....

annapeje berkata...

mana resepi nyer

whizatie berkata...

k fara : mmg kak...tak semestinya 1st time buat buat menjadi...masa watie buat karamel gula hangus dulu kali ke 2 buat baru jadi k fara...
anna : senang sgt...
ni rsepi nya...
* bawang putih satu atau 2 ulas..ketuk dan tumis..
* then masuk seafood like udang ker, sotong, ke ayam
* masuk sayur sawi, carrot, and baby corn
* masuk air sikit...
* buh sos ikan, sos tiram, garam
* buh tepung jagung s ikit...
siap...
* pecahkan telur...masukkan kueytiow..make sure telur lagi banyak dari kuey tiow
* goreng dalam minyak...
siappp..masukkan kuah...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin