Rabu, 5 Ogos 2009

Makan-makan bersama Boss Sayang

Hari nih suami aku ajak boss dia Encik Is mkn malam di rumah kami.....Encik Is baru balik dari KL setelah seminggu berada di kampung kerana urusan pengkebumian kakak beliau yang baru meninggal dunia hari selasa lepas....dan aku kehilangan teman ke pasar iaitu kak ita, isteri kepada Encik Is yang sambung bercuti di kampung memandangkan sekolah Antarabangsa di Bangkok ni bercuti sehinggalah 20hb Ogos ini...oooowwhhh sungguh sepi hidup ini...

Memandangkan tiada perancangan utk makan2 besar bersama tetamu, seperti biasa aku hanya akan membeli lauk cukup untuk kami bertiga seminggu...fikiran aku buntu nak masak aper....yg ada dlm peti sejuk hanya udang 1/2 kilo, ayam x sampai seekor, 4 ekor ikan kembung dan sedikit daging lembu...

Erm....at last aku cadangkan pada suami nak masak soto ayam sahaja..sib baik aku masukkan stok nasi himpit dlm kargo aritu....oleh kerana ayamnyer hanya ciput jadi x perlu lah utk aku meletakkan gambar juadah tersebut di sini...cukuplah aku bercerita sahaja yer....oooh yer..sebagai pencuci mulut..aku juga telah mencuba resepi puding karamel gula hangus...dan hasilnya amatlah tidak memuaskan hati aku...walaupun rasanya sedap...tp rupa bentuknyer tidaklah seindah maner....ekekekeke....hubby kata xperlah...letak jer bagi tetamu mkn....

Soooo itu ajer utk mlm nih...owhh yerrr...suamiku telah mengoffer Encik Is untuk mkn malam di rumah kami selama isterinya tiada....oooohhh tidakkkk...aku kekeringan idea....kalaulah kedai runcit di depan rumah sahaja alangkah bahagianyer aku...ini tidak..aku harus menaiki feri yang indah itu dan berjalan kaki selama kira2 5 minit utk smpi ke pasar...mungkin tidak jika bersama si buah hati ku itu...penat oo.dia bukan nak jalan sgt...nnti penat nk dukung...maner larat ibu nih syg..nk bwk barang lagi....itu pasal aku suker pegi ke pasar bersama kak ita atau temanku yang baru embak Purwandi dari Jawa setiap hari minggu...Embak Pur itu jiranku yg menyewa di tingkat 13 yer..bukannyer pembantu rumah..dia juga seperti ku..seharian di rumah melayan anak2 sementara menunggu suaminyer pulang dari kantor TOYOTA di Bangkok ini...

cHOWWW....

3 ulasan:

annapeje berkata...

yeayyyyyyyy dpt juga berjumpa akak ku yg tersayang neh ahaks

whizatie berkata...

yerrr....anna jer x tau yg kw nih silent reader blog anna tau....suker tgk gambar2 akhil....comel sgt!

annapeje berkata...

ahahha ye ker alamak malu den kuikui nanti buh gambo byk2 ekk kat sana leh lepas rindu ehehhe

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin