Khamis, 19 November 2009

Stress ker aku???

Actually entry nih bukan untuk menyakitkan atau melukai hati sesaper.... cuma luahan hati aku.. lately nih aku dgr byk berita gembira dari kawan2 yg menantikan cahayamata pertama atau kedua... alhamdulillah usaha mereka berhasil.............aku tumpang gembira dan aku........... hanya mampu menunggu dan terus menunggu.............. dalam kesabaran menanti insan kecil ini wujud dlm rahimku, aku tetap stress............. stress kerana kenapa susah sgt nak lekat setelah 3 thn rahimku kosong........... adakah kerana aku yg terlalu merancang dulu untuk menjarakkan kehamilan.......??? atau kerana kefobiaan aku masih ada waktu bersalinkan adam melalui pembedahan dulu??
ALLAH itu maha besar lagi maha Penyayang kan... DIA lah yg menentukan segala2nya... mungkin usaha aku tidak terlalu bersungguh atau mmg ditakdirkan hanya ADAM lah penyeri hidup aku dan suami??? apa sahaja kemungkinan dan suratan dari MU ya ALLAH aku redha dan pasrah.... tapi jauh di sudut hatiku............. kurniakanlah insan kecil itu lagi dalam hidup kami ya ALLAH... sesungguhnya merekalah pengikat kasih sayang kami........... AMIN....

8 ulasan:

jesnita_ns berkata...

KW..jgn le sedih dan stress..insyallah ada tu rezeki akak..cuma lambat ngan cepat jer..jgn putus asa tau..caiyok..caiyok..

p/s : buat cam biasa jer..jgn terlalu stress dan pikir sgt..stress pun salah satu punca susah nk conceive..wish u good luck!

whizatie berkata...

thank u yangg...biasalah bila dah duduk umah 24 jam nih yg negatif thinking lebih byk dari positive...:(

Y@ZeD@ berkata...

kak watie, x perlu stress2.. atleast akak ada adam, yg aida nk dapat sorang pun susahhhh.. klu emo taww!!

babyluv_ayang berkata...

watie, nak kena rotan ngan k.fara ni....dulu k.fara lagik teruk dari watie tau....hampir 4 thn baru dapat si kyra tu....1st pregnancy baby lak meninggal....tapi k.fara fikir satu jerk...insyallah, akan sampai satu ari nanti masa k.fara menimang baby sendiri...menangis tak yah ckp ler...but one day, k.fara stop it...k.fara cuba tenangkan fikiran...jgn ckp org mengata...org siap hina pun ada tau....tapi k.fara peduli aper kan...kalau berani meh ckp dpn2, kalau tak kena penumbuk ngan k.fara....paling teruk pun...k.fara sagat muka diaorg atas jalan tar....hehehehe....kita doa sama2....insyallah....-ve thinking mmg tak leh lari dari otak kita ni, watie...tapi at least..kena tenangkan fikiran sesikit....kalau tak mmg moody ler idup kita...tka nak ler sedih2 k...sedih lak k.fara baca n3 watie kali ni...

annapeje berkata...

x per nanti cuba lg ehehhe
cayork2

whizatie berkata...

aida : kita sama2 doa k...
k fara : really appreciate advise k fara... bukan per..biasalah dulu baru2 kawin senang lak nak lekat...dah 3 thn nih cam payah lak...suspen gak kenapa...sbb watie mmg x buat urut sengkak rahim tue...mak bidan x berani buat ler k fara... dia tgk jahitan ceaser watie pun dia takut...so terpkir gak, adakah itu salah satu sbb susah nak lekat balik....tp makasih byk2...watie terharu ngan doa kawan2...
anna : thanks...

-LaDy rAzOr- berkata...

kak watie.....
jgn sedih2 ek....
akan datang masanyer nnti adam akan dapat gak adik...
pegang pada satu perkara..."ada hikmah disebalik semua kejadian yg ALLAH tentukan..."
ALLAH ada reason-NYA tersendiri kenapa lambat bg adam adik baru...
ALLAH itu Maha Mengetahui...
Ada ler sebabnyer tu kenapa DIA settingkan camtu....
kak watie jgn sedih2 ek!
layankan adam yg notty tu...
ekekekee......

whizatie berkata...

nofa : thanks a lot k...

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin