Sabtu, 13 Mac 2010

ROTI COKLAT INTI COKLAT....

tak gebu geban.....

biarlah tak gebu.....tp rasanya sedap lar jugak....ekekekeke....

Salam blog....

Rindu yerrr kat blog aku nih yg dah lama sunyi sepi............ hehehehehe...actually tak byk cerita nak upload coz 2 minggu berturut2 nih Encik Hubby sangat2lah sibuk dgn travel fair dan weol ahli2 perwakilan pun sibuk dgn Thai Red Cross Bazaar.............. last trip weol ke Pattaya mandi mandi........... aku x mandi pun adam jerlah yg excited giler berenang2 atas pasir........ekekekekee...bukan dalam air.. penakut tul anak bujang aku sorang tue...fobia tenggelam kat kolam precint 16 tu masih dlm ingatan dia... sampai ler la nih kalu mandi kolam takat tangga yg kedua jerlah dia berani..... berenang2 lah dia kat situ..............aihhhhh nak kena bawak gi bomoh kasi hilang fobia tue kot..............


Semalam mood R datang tp sbb dah penat2 kemas umah, bilik sbb excited nak tunggu rombongan cik kiah dari tanjung keling yg seramai 11 orang akan datang isnin gagahkan jugak buat roti coklat.... dah lama ada dlm senarai resepi baru yg nak cuba.... tetiba rajin lak nak menguli................. tp sbb dah penat mengemas, uli tak smpi 15 minit dah lenguh2 tangan...terus stop dahhh.........pastu bila encik hubby blik, bgtau dia buat roti tapi tak gebu geban cam kat kedai tue bagi ler alasan cik BM x beli lagi.............heheheheheheehe.............. next month or next 2 month ler jawabnyer baru beli cik BM sbb bulan nih rombongan cik kiah nk dtg...duit gaji dia dah abis beli stok makanan seminggu....amik ko siap pinjam freezer kecik kak ita coz peti ais yg ado tue x muat nak isi 3 ekor ayam, sekilo daging, 2 kilo tulang, sekilo udang, ikan siakap kembung semua n frozen kueh donut dan karipap yg aku buat, pau ayam oder kat kak ita dan koci beli kat kak n... sonang sok depa datang nak sarap kueh dah ada tinggal perhangat jerlah... kat bangkok nih xdak wehhh mokcik duk tepi jalan jual nasi lemak kueh mueh sumer.... huhuhuhuhu...................

opsss last nk bgtau roti cekelat tue sodap bila makan panas2.... dah sejuk pun sodap gaknyerr...kui kui kui.................perah santan!!

3 ulasan:

Unknown berkata...

weh family nko nk mai ka??
best arrr ilang rindu kejab
nnt blik msia bole la wat
kelas mgajar kami buat roti
eah looks yum2 laa ittew roti tbe2 tliur baaa......;))

whizatie berkata...

aah wawa...rombongan cik kiah 11 orang..mak ayah aku, kakak, adik, anak buah aku, makcik2 aku dgn anak2 diaorg...uhhh penuh rumah aku...tapi takper aku suker sbb 2nd time terima tetamu....tunggu kwn2 bila plak nak smpi sini....alamakkk nak ajar ker wa? aku pun baru bertatih nih..kalu ada breadmaker lagi senang, campak jerk dlm benda alah tue...hehhehehe...

fyz@ berkata...

besh2..ko da uploal entry baru..memang aku tunggu2 nih..hehehehe wow wee bestnyaaaaaaa family nak datang..huhuhuhu ilang rindu kat diorang kan..walau ramai tapi takpe..tu la saat2 yang ditunggu dan diidam2kan...jumpasemua..
nyummy2nya roti ko ti..nanti leh ajar aku ehh..wah makin pandai aku tengok ko ti..takpe..nanti kalau aku jadi posting..aku tanya ko ehhh resepi2 tu..ahakssssss (tu pun bila terpaksa masak gaknya.)..hahhahaha

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin