Sabtu, 27 Mac 2010

Suker bila hasil tanaman sendiri menjadi .........

Separuh jerk nampak pokok daun kunyit yg aku tanam tu..


Rasa2nya aku pernah cerita dlm blog nih yg daun kunyit tak pernah aku jumpa kat Bangkok nih.. pelik bin ajaib.. kunyit hidup pun kekadang jerk ada kat pasor....tak tahu ler pulak aku apa yg diaorg buat dgn daun kunyit tue... masa hubby gi Phuket, officer tourism kat saner Fahmi... wife fahmi ni lah yg bagi ibu kunyit nih utk aku dgn kak alita..... alhamdulillah tak sangka plak menjadi tanaman daun kunyit aku nih.... kalu korang perasan dah byk daun dia yg keluar... actually aku ada amik gambar pasu daun kunyit nih... tp terdelet plak tadi masa duk belek2 gambar dlm kamera.... erm.... sib baik ada gambar separuh daun kunyit yg aku tanam nih dgn pokok cili padi nih... hehhehehee... jgn salah faham yerkk... pokok cili padi tue aku beli kat kedai bunga... bukan aku tanam sendiri yaa.... tinggal nak bela kasi besar sikit jerk.....

Alhamdulillah syukur sgt2.. pas nih takyah dah org nak pos2 daun kunyit kat aku...petik jerk kat rumah..... walaupun tak besar mana daunnyer janji ada bau2 daun kunyit sudahhh.... :)

Tiada ulasan:

LinkWithin

Blog Widget by LinkWithin